Liczy się wrażenie?

Niewątpliwie wizerunek jaki posiada dana organizacja jest kluczowym elementem, który niejednokrotnie przesądzić może o  jej sukcesie, bądź też porażce na rynku. Ciężko ukryć bowiem fakt, że w obecnych czasach klienci są coraz bardziej wymagający. Mając do wyboru bardzo dużo produktów i usług o podobnych parametrach nie jesteśmy skazani na korzystanie z oferty tylko jednej firmy. Nie ma obecnie towarów deficytowych, każdy produkt posiada swój zamiennik lub też dobrą kopię. Kwestie ceny stają się obecnie coraz mniej istotnym kryterium, przesądzającym o podjęciu przez konsumentów określonych decyzji zakupowych.

Niewątpliwie wizerunek jaki posiada dana organizacja jest kluczowym elementem, który niejednokrotnie przesądzić może o  jej sukcesie, bądź też porażce na rynku

Autor zdjęcia: perceptions I sichtweisen

Przedsiębiorcy w dzisiejszych czasach muszą więc nie lada się natrudzić, by nie zginąć w gąszczu innych, podobnych ofert. Muszą czymś się wyróżnić na tle ofert konkurencji, stać się zapamiętywalnym i  cenionym.

Public relations ? kreowanie wizerunku

Pomocne w tym zakresie są precyzyjnie skonstruowane i dopasowane do bieżących potrzeb działania z zakresu szeroko rozumianego public relations. Public relations to inaczej consulting Poznań (więcej: http://www.strategor.pl/jak-doradzamy/), będący zespołem działań skierowanych zarówno na zewnątrz, jak i do wewnątrz organizacji, których bezpośrednim i nadrzędnym celem jest kształtowanie jej pozytywnego wizerunku. PR to także funkcja zarządzania komunikacją, która zachodzi pomiędzy organizacją a jej otoczeniem – zarówno tym wewnętrznym i zewnętrznym.

Czy to forma reklamy?

Zdarza się, że public relations jest błędnie mylone z działaniami o charakterze reklamowym i promocyjnym. W praktyce są to zupełnie odmienne kwestie. PR to bowiem dbanie o pozytywny wizerunek przedsiębiorstwa przy wykorzystaniu:

  • komunikatów informacyjnych,
  • komunikatów merytorycznych
  • i  komunikatów rzeczowych.

Reklama przy takim porównaniu wypada dość mizernie. Nawet małe dziecko wie bowiem o tym, że reklama nie zawsze mówi prawdę i jest delikatnie mówiąc? nieobiektywna.